Jā, viņam ir pienākums, bet iestājoties noteiktiem nosacījumiem, kas paredzēti Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā.
Patērētājam, kuram pārdota nekvalitatīva prece, ir tiesības pieprasīt lai pārdevējs veic vienu no šādām darbībām:
Pirmkārt, patērētājam ir tiesības izvēlēties, lai pārdevējs novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai apmaina preci pret jaunu.
Patērētājam ir tiesības pieprasīt, lai pārdevējs samazina preces cenu vai atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudu, ja:
Pārdevējs 15 darbdienu laikā no patērētāja iesnieguma saņemšanas dienas sniedz rakstisku atbildi un informē par strīda risināšanas iespējām, ja šajā laikā netiek panākta vienošanās par patērētāja pieprasījuma izpildi.
Ja pārdevējs uzskata, ka patērētāja prasība nav pamatota, vai viņš ir gatavs piedāvāt citu strīda risinājumu, pārdevējs par to informē patērētāju iepriekš minētajā termiņā. Pārdevējam ir pienākums pamatot atteikumu izpildīt patērētāja pieprasījumu.
Ja pārdevējs nesniedz atbildi uz patērētāja iesniegumu minētajā termiņā, tad uzskatāms, ka pārdevējs atteicās izpildīt patērētāja prasījumu.
Ja pārdevējs atsakās izpildīt patērētāja lūgumu vai patērētāju neapmierina pārdevēja risinājums, patērētājam ir tiesības vērsties pēc palīdzības: