Jurista padomi

Pirms pusotra gada iegādājos televizoru. Firma, kas man to pārdeva, atsakās veikt bezmaksas remontu, motivējot savu atteikumu ar to, ka uz šo konkrēto modeli garantija ir 1 gads. Esmu dzirdējis, ka saskaņā ar likumu, garantija nevar būt mazāka par diviem gadiem, vai tas tiešām tā ir?

17.10.2012 Jevgeņijs Beļajevs, jurists

Šajā gadījumā pircēja un pārdevēja attiecības regulē “Patērētāju tiesību aizsardzības likums”. Šī likuma 16.panta 1.d. nosaka, ka garantija ir ražotāja vai pārdevēja bezmaksas apsolījums atmaksāt patērētājam par preci vai lietu samaksāto naudas summu, apmainīt preci vai lietu pret atbilstošu preci vai lietu, bez atlīdzības novērst preces vai lietas neatbilstību vai veikt citas darbības, ja prece vai lieta neatbilst garantijā vai reklāmā sniegtajam raksturojumam.

Dot garantiju vai ne – tas ir pārdevēja vai ražotāja ziņā. Vel jo vairāk – pārdevējs patstāvīgi nosaka garantijas apjomu, noteikumus un termiņu, kas var būs īsāks par diviem gadiem. 

Taču neatkarīgi no tā, vai pārdevējs ir vai nav devis garantiju uz preci, pircējs, sakarā ar konstatētajām preces neatbilstībām, ir tiesīgs pieteikt prasījumu ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam divu gadu laikā no preces iegādes brīža (“Patērētāju tiesību aizsardzības likuma” 27.panta 1.d.). Savukārt, pārdevējam vai ražotājam jāizskata pieteiktais prasījums un gadījumā, ja tas ir pamatots un tika pieteikts augstāk minētajā termiņā, apmierināt patērētāja prasījumu.

Aktuāli